Hoyainventering

Igår gick jag igenom mina hoyor ordentligt och rekonstruerade min "har" oc h "vill-ha"-lista, som försvann i samand med datorbyte och flytt.
Efter vinterns hoyadöd ligger nu antalet hoyor på 50 st :

aldrichii
ariadna
australis
bella
calistopylla
calycina
carnosa
carnosa ´krinkle8´
carnosa variegata
chuniana
coronaria
curtisii
´mathilde´
diptera
fungii
globulosa
gonolobuide ?
imperialis
incurvula
kentiana
kerri (variegata? ljus mitt)
lacunosa
limoniaca
macgregorii
magnifica
montana
multiflora variegata
neo-ebudica ?
nummelaroides
obovata
obscura
ovalifolia
pachyclada
parviflora
pentaplebia
picta
polyneura
polystachya
pubicalyx
retusa
serpens
sheperdii
sp. aff lacunosa (Langakwi)
sp. tanna
thompsonii
verticillata "Citrina"
verticillata northabli
verticillata variegata  (vita kanter)
vitellinoides
vitellina
wallichi


Några småå småå till får nog plats :P

Kommentarer
Postat av: Pysselprinsessan

Åh, vad härligt med så många hoyor! Jag önskar att jag hade lite mera tålamod för sticklingar! Nu ska jag ta mig en rinda här på din fina blogg! :)

Kramar

2008-06-08 @ 22:12:07
URL: http://pysslamera.blogg.se/
Postat av: liza

...määä... hur kan du ha plats för så många? då borde jag ju kunna ha typ 100!!

fast jag har ju iof ett helt träd i köket =)

2008-06-28 @ 00:05:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0