pentaphlebian blommar!


Efter att ha tappat knopparna hur många gånger som helst, blommar äääntligen min Hoya pentaphlebia.  Jag vet inte om det beror på vårljuset eller på att jag ökat på vattningen denna gång, men nu höll de i alla fall hela vägen. Små, söta gulaktiga blommor, som luktar ganska mycket på kvällen. Jag läste någonstans att den ska lukta citron, men det kan jag nog inte hålla med om. Den luktar lite sött och kvalmigt, som många andra hoyor. Den luktar inte direkt illa, men inte gott heller. Det räcker nog med en blommande stängel i taget. Blommorna verkar inte sitta kvar så länge tyvärr,  det tog bara några dagar innan den första blomman började  sluta sig igen.
Här kommer naturligtvis en bild på skönheten:

image76

Kommentarer
Postat av: Berit

ja ...en riktig skönhet är hon allt....skir och fin...men i din vård kan dom inte annat än utvecklas väl....hoppas man får se mer blommande hojor....

2007-04-02 @ 11:19:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0