Ny växtlighet

Så var man hemma igen efter en tvåveckorstur ner till Småland. Naturligtvis kunde jag inte låta bli att kika in på blomsterlandet och plantagen därnere och jag "råkade" visst släpa hem lite nya växter. Men faktiskt bara en hoya; enligt ettiketen en macgregorii, men tydligen ska det rätta namnet vara incrassata.

Blev också förälskad i en otroligt söt småbladig peperomia, och älsklingen som är hemskt förtjust i variegerade blad, fick en  "hjärtan på tråd" med vita bladkanter.

incrassata

peperomia

83079-48

Ser ni förresten vad fina bilder det blir med min nya kamera som tomten kom med; en sony cyber-shot DSC-W100. Jag älskar den!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja men välkommen tillbaka! Fina växtfynd har du minsann gjort, och vilken kamera!!! :-)

Här har helgerna varit ok men med smällrädda Orre var kanske nyårshelvetet mindre skoj. Fast jag hade ändå trevligt hos vänner på Carlshem ( naturligtvis var Orre med).
Jag har just skrivit den tragiska historien om harry the Hamster som bodde hos oss i 5 min. Sedan sniffade den förmodligen på mördar-Orre. Det gick inte bra. Läs om det på min blogg!

/Marie m Orre

2007-01-07 @ 21:32:19
URL: http://feeorin.blogg.se/
Postat av: Marre m Tussen

Hej! Välkommen tillbaka till det fina vädret! Vilka fiiina blommor och vilken kamera!!
Nyåret i Umeå var som vanligt ett helvete för Orre, men vi båda hade ändå trevligt hos kompisar på Carlshem.

Jag skrev just om harry the Hamster som bodde hos oss i 5 min innan han förmodligen sniffade på mördar-Orre och det gick inte så bra. Läs om traumat på min blogg!

2007-01-07 @ 21:36:49
URL: http://feeorin.blogg.se/
Postat av: Marre m Tussen

trodde förra inlägget blev raderat, jag är inte en stalker!!! Lovar! Ds

2007-01-07 @ 21:37:34
URL: http://feeorin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0