Hemma hos...

Att kombinera två intressen som inredning och hoyasamlande är inte det lättaste. Speciellt inte om man egentligen gillar en ganska enkel stil, utan för mycket plotter OCH till på köpet är en fattig student med begränsad budget. Det finns ju så många sorter man bara MÅSTE ha, det blir snart överfullt i de få fönster som finns i lägenheten. "Trängseltoleransen" ökar ju efterhand, det går på nåt viss alltid att peta in EN växt till. Nu börjar det dock kännas som gränsen är nådd i de flesta fönster. Nån ampel till går väl in, men inte mycket mer, om det inte ska se alldeles för överbelamrat ut.
Nåja, när fönsterplatsen är slut får man väl börja se sig om efter andra utrymmen. (Alternativet att sluta köpa fler växter finns ju inte). En del "fulhoyor" har redan hamnat högst upp ovanpå bokhyllorna, men det ser ju inte så kul ut. Därför har jag börjat inreda ett litet hoya-hörn i ett annars omöblerbart utrymme i vardagsrummet. Min stora, variegerade carnosa som redan bor där sedan en tid tillbaka, har fått sällskap av ett par amplar (just nu innehållandes en sheperdii och en parviflora) och jag tänkte ge mej ut på jakt efter ett par piedestaler också. En bra belysning behövs väl också när den mörkare årstiden kommer, men sedan är mitt hoyahörn klart!
Hmm..undrar vad det finns för mer utrymmen man kan utnyttja... Hatthyllan kanske? :)

image101
Fönster i vardagsrummet

image102 image104
Fönster i köket                                                  Hoyahörn

Kommentarer
Postat av: Vildängel

Var du på blomsterlandet när de hade orkidé och hoyautställningen? Då fanns det väldigt många sorter att välja på till diverse samlingar :)

2007-05-14 @ 18:44:37
URL: http://vildangel.blogg.se
Postat av: Ikah

Jo, nog var jag där. Råkade få med mej ett gäng plantor hem också :)

2007-05-14 @ 20:18:31
Postat av: Vildängel

*ler* Kunde nästan tänka mig det :) Jag fick med mig några orkidéer hem - men de fick flytta vidare till min syster :)

2007-05-15 @ 08:43:18
URL: http://vildangel.blogg.se
Postat av: Berit

Åh ni har mölerat om ...så ljust och fint det ser ut ....ingen har så fina Hoya fönster som du och Malin....
Kram mamma

2007-05-19 @ 06:35:34
Postat av: MO

Oj vad många blommor du har, det är säkert bra luft i lägenheten. Jag har inte så gröna fingrar så jag kör med svärmorstungor som är hur lättskötta som helst. Anar en snygg fondvägg vid matplatsen....Ha en bra dag, Maria

2007-05-26 @ 12:35:26
URL: http://medaljongen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0