Hoyadöd

Vilken katastrof denna vinter varit för mina älskade hoyor! Det har inträffat nån slags massdöd,och naturligtvis är det favoriterna som stryker med först. Varför dör aldrig skithoyorna?

australis ´lisa´
sigillatis
polyneura
acuta variegata
macrophylla variegata
lacunosa

bella ´luis bois´
cv. mathilde

har alla flyttat till hoyahimlen....

Idag upptäckte jag dock en liten ljusning i allt elände: hittade 3 pedunklar på min vitellina och en på chuniin. Ingen ut av dom har blommat förr, så nu håller jag alla tummar för att det ska gå bra. Det märks att ljuset så sakta är på väg tillbaka...


Kommentarer
Postat av: Malin

Själv har jag precis upptäckt att alla mina hoyor nu växer!!! :-D Jag hittade nya utväxter på alla. Till och med Linearisen som jag trodde var förlorad för all framtid! Det är ett vårtecken! :) Vi får shoppa Hoyor på BL i vår och på Plantagen! :)

2008-02-27 @ 16:06:40
Postat av: mamma berit

mitt varmaste deltagande ...
fattar att du är ledsen .....du får leta upp en dyr en på tradera så kan du få den i ett påsk ägg av mej....kramar mamma

2008-03-02 @ 23:16:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0