Soprumsfynd

Så här i terminsavslutningstider är soprummen på studenttäta områden rena guldgruvorna. Folk som inte orkar flytta med gamla grejor ställer helt enkelt ut dom i soprummen. När jag gick förbi ett av dessa rum råkade jag få syn på ett bord som låg där, alldeles övergivet. Det såg helt och fint ut så jag tog helt enkelt med det hem. Det behövde dock ett par omgångar färg innan det fick flytta in hemma hos mej. Det fanns en hel del annat fint utanför soprummen härikring, och hade jag bara haft lite mer plats hade jag säkert adopterat en byrå och ett gäng stolar också.

Här kommer en bild på mitt nya bord, målat och klart.


 

Hedersplatsen på bordet fick (såklart) några hoyor och ett alldels underbert fusat glasfat som jag fick av söta Marie häromdagen. Tyvärr gör inte bilden det riktigt rättvisa, det är svårt att fota glas snyggt.


Kommentarer
Postat av: Berit

ja det där soprumsfyndgenen har du ärvt av mej....

suveränt fint blir det ju när du fått fixa till det lite...Å alla dina hyor är så fina...

Kram mamma

2008-06-14 @ 10:28:46
Postat av: Camilla

Tjo! Tack för dina rara ord på min blogg. Vilket snyggt bord du fyndat, man kan verkligen hitta fynd överallt! Färg förnyar kan man ju säga:) Härliga blommor du har. Är det inneblommor? Du verkar ju ha en hel del iaf! :D

2008-06-15 @ 20:18:46
URL: http://www.rosahemmet.blogspot.com
Postat av: Anneth hedbrant

Hejsa!

Tackar så mycket för ditt besök på min blogg. Här på din blogg finns det mycket skoj ass se och att läsa om, det är ett riktigt fint bord som du fyndade. Du har många fina Hoyor..=)

2008-06-17 @ 19:23:38
URL: http://annethsdjur.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0